hits counter
 
 

Látogatottság növelés INGYEN!

Olvassa el az egész oldalt, és megtudja, hogy hogyan!

Minden egyes honlapnak weboldalnak a lelke a látogatókban van. Lehet bármilyen szép honlapunk, ha nagyon kevesen látogatják, sajnos nem túl sokat fogunk belőle profitálni. A látogatottság növelés elsődleges célkitűzés kell, hogy legyen bárki számára, akinek bármilyen honlapja van.

látogatottság növelésSajnálatos tény, hogy ezt a honlapkészítés során nem sok webdesigner tartja kellőképpen szem előtt, és olyan honlapot épít, ahol komoly nehézségekbe ütközünk, amikor meg szeretnénk növelni a látogatók számát. Egy ilyen tipikus példa, amikor a honlapunk teljes egészében Flash. A Flash egy nagyon hasznos dolog lehet videók megjelenítésére vagy a honlap bizonyos részeiben esztétikai megfontolásból. Az viszont nem jó, ha az egész honlapunk Flash és nincs rajta kellő mennyiségű írott és a keresők számára látható szöveg.

Honnan jöhetnek a látogatók, melyek a főbb területek a látogatottság növelés során?

  • Offline forrásokból: ezek főként papír alapú kiadványok, prospektusok, szórólapok, levelek.
  • e-mail kukacE-mailek útján: kiküldjük az ismerőseinknek az e-mail címére az új honlapunk elérhetőségét, vagy e-mail adatbázist használva küldünk ki leveleket.
  • Ingyenes banner hirdetéseket jelenítünk meg: számos helyen lehet ilyen módon bannereket elhelyezni: a hatékonyságuk sokszor meglehetősen gyenge.
  • Fizetett banner hirdetések: a legtöbb lap.hu oldalon lehet elhelyezni ilyen hirdetéseket, de sok más helyen is. Ha megjelenés és nem kattintás alapon fizetünk érte, jól meg kell néznünk, hogy ténylegesen hány kattintás érkezett az oldalunkra, mert nagy eséllyel kevés lesz a tényleges átkattintás a fizetendő árhoz képest. Egy példa: ha 5 Ft / AV (hirdetés megjelenés) alapon számláznak nekünk, akkor ha van 5000 látogató a honlapon, mivel ezek nem egy oldalt néznek meg, hanem adott esetben 3-4 oldalt is, ez összesen lehet 15-20.000 AV (hirdetés megjelenés), és ezért nekünk 75-100 ezer forintot kell kifizetnünk. Ilyen esetben jó tudni, hogy hányan is jöttek át ebből az oldalunkra és mennyibe is került egy-egy látogató, mert az ilyen fajta banner hirdetés lehet az egyik legdrágább és legkevésbé hatékony megoldás a látogatottság növelés során.
Ha nem a kattintás a lényeges számunkra, hanem csak az, hogy lássák a hirdetésünket, mert ez egy PR kampány része, akkor rendben lehet, csak ne fizessünk érte 5 Ft-ot megjelenésenként!
  • Linkcsere: kitesszük egy másik honlapnak az elérhetőségét a honlapunkra, és ezért cserébe ők is kiteszik a miénket is. Ha a mi honlapunkon kicsi a látogatottság, akkor nem sok látogatója lesz ebből a linkcseréből a partnernek és adott esetben ez ugyan úgy igaz lehet fordítva is.
  • Fizetett kereső vagy portál hirdetések: hirdethetünk a Google AdWords programon keresztül, vagy más portálokon, mint pl. az Etarget vagy a CT Network hálózatában. Itt legtöbb esetben a kattintások után fizetünk, ami egy-egy tényleges látogatót is jelent a honlapunkra. Talán ez az egyik leginkább hatékony módja a hirdetésnek.
  • Facebook hirdetések: hirdethetünk a legnépszerűbb közösségi oldalon és adott esetben a Facebook nagyon sok látogatót hozhat az oldalunkra reális áron.
A látogatottságnövelés terén vannak még más lehetőségek is, melyekre most nem térünk ki.

Keresőoptimalizálás = Hosszútávon ingyen látogatók a honlapunkra!

  • Keresőoptimalizálás: A keresőoptimalizálás a látogatottság növelés terén a fent említett egyéb módok közül egyikkel sem hasonlítható össze igazán!
Nézzünk egy példát: az egyik saját utazással kapcsolatos honlapomon az idényben van havi 10.000 látogató. Ezt a látogatószámot kizárólag INGYEN kapom, főként a Google kereső segítségével, természetesen keresőoptimalizálás révén. Ha utazási iroda lennék és fizetnem kéne ezért a havi 10.000 látogatóért mondjuk Google AdWords hirdetéseken keresztül, akkor legalább havi 200.000 forintba kerülne ez nekem. Ebből elég gyorsan kiderül, hogy a keresőoptimalizálás miért az egyik leghatékonyabb módszer a látogatottság növelés terén és miért igaz az, hogy hosszútávon ingyen reklám.

Ha Ön keresőoptimalizáltatja a honlapját, akkor ennek nyilván vannak költségei, mind emellett ezek a költségek meglehetősen rövid idő alatt teljesen, 100%-ban meg tudnak térülni, és ezek után már nem kell a látogatók után semmit sem fizetnie!
A fentiek miatt nem lehet igazán összehasonlítani a keresőoptimalizálást más látogatottság növelési módokkal, mivel azoknak nagy része SOHA nem lesz INGYENES a honlaptulajdonos számára!



KapcsolatIgényfelmérőGoogle AdWords HirdetésGoogle AdWordsHonlapkészítésOldaltérkép
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.