A megfelelő látogatottságmérés fontossága II. rész
Netprofi hírlevélsorozat 5. rész
Töltse le ezt a hírlevelet PDF-ben a számítógépére is! Ehhez kattintson jobb egérgombbal a következő ikonra, és mentés másként: |  |
Az előző hírlevél végén javasoltam a
Statcounter és/vagy a
Google Analytics ingyenesen elérhető látogatottságmérők beépítését a honlapodba. Ha még ez nem történt meg csak sürgetni tudom ezek egyikének, vagy mindkettőnek a párhuzamos használatát. Mivel ezek azok az ingyenes alkalmazások, amelyek elegendő használható adatot tudnak számunkra a további feladatok elvégzéséhez adni. Ha nincs beépítve legalább egy jó látogatottságmérő a honlapunkba, akkor csupán sötétben tapogatózunk.
Nem ragaszkodom feltétlenül a Statcounter és/vagy a Google Analytics használatához, de ezeket nap, mint nap használom és tudom, hogy a célnak megfelelnek.
Folytassuk a következő jellemzők áttekintésével!- Legnépszerűbb oldalaink
- Honnan távoznak legtöbben a honlapunkról
- A honlapunkon eltöltött idő
- Visszatérések gyakorisága
- Célként megjelölt oldalak meglátogatása
Legnépszerűbb oldalaink: ez a statisztika arra mutat rá, hogy honlapunk mely részét látogatnak meg leggyakrabban az odaérkezők. A későbbiekben elemezhetjük, hogyan érkeznek ezekre az oldalakra az emberek: keresőkön keresztül, más honlapokról linkeken keresztül vagy a mi saját honlapunkról kerülnek ide a legtöbben.
Honnan távoznak legtöbben a honlapunkról: ez ugyancsak egy fontos adat lehet számunkra, mivel lehetségesen azon a konkrét oldalon, ahonnan a legtöbben elmennek, nem találják meg azt amiért odajöttek. Lehetséges, hogy javítanunk kell a szöveges vagy képi tartalmon, hogy a távozást csökkentsük.
A honlapunkon eltöltött idő: ez a statisztikai adat egy fontos mutatója annak, hogy a látogatók azt találják-e a honlapon, amit kerestek. Ha igen, akkor az eltöltött idő több perc lesz. Ha nem találják azt, amiért eredetileg megérkeztek, akkor ez az időtartam 1 perc alatt lesz és ez számunkra legtöbb esetben nem jó hír. Jó lehet, ha az odalátogatók nagy százaléka feliratkozott ezen rövid idő alatt a hírlevelünkre vagy vásárolt valamit, de legtöbb esetben nem ez a helyzet.
Visszatérések gyakorisága: ugyancsak arra mutat rá, hogy mennyire gyakran járnak vissza a látogatók. Ez természetesen erősen függhet az adott honlap témájától. Ha a Freemail.hu weboldalra gondolunk, akkor minden bizonnyal itt elég gyakori a visszatérő látogatások száma és gyakorisága. Hiszen legtöbben email-eket olvasni mennek az oldalra.
Célként megjelölt oldalak meglátogatása: ezt a statisztikai adatot a Google Analytics nyújtja számunkra. Megadhatunk minden egyes honlaphoz 4 úgynevezett célt. Ezek a célok bizonyos oldalakat jelentenek. Mondjuk, egy ilyen cél lehet a kapcsolat oldalunk vagy a megrendelés oldal, és amikor erre az adott látogató rákattint, akkor teljesült a cél. Ami ennél még nyilvánvalóbb cél lehet az, amikor hírlevélre iratunk fel látogatókat. A feliratkozás után jó esetben egy másik oldalon (köszönöm oldal) találják magukat, ami maga a cél. Így jól láthatóvá válik, hogy a látogatók hány százaléka iratkozik fel a hirlevelünkre. Ha ez a százalék túl alacsony, akkor nyilvánvaló lépéseket kéne tennünk annak irányába, hogy növekedjen. Ez egy sok összetevős feladat, függ a feliratkozó nyomtatvány kinézetétől, elhelyezésétől és attól is, hogy mit ajánlunk fel a feliratkozásért cserébe.
A látogatottsági statisztikák rendszeres követése és elemzése egy fontos és szükséges lépés ahhoz, hogy lássuk a honlapunk egészségi állapotát. Ha ezek a látogatottsági adatok szépen növekednek, akkor minden bizonnyal megfelelő lépéseket teszünk abba az irányba, hogy a honlapunk több és több látogatót szolgáljon ki.
Nézzünk meg két áttekintő grafikont!(Nagyításért, kattintson a képekre)
A Google Analytics 1 havi összesítését láthatjuk egy honlappal kapcsolatban.
A Statcounter számláló 1 heti összesítését láthatjuk napi lebontásban.
A számlálók részletes bemutatását egy videóban mutatjuk be, ami jobban tudja szemléltetni az adatokat.
Üdvözlettel:
Domonkos Árpád
www.netprofi.hu