hits counter
 
 

Milyen tartalmat, mennyire tart fontosnak a Google-kereső a honlapomon?

Netprofi hírlevélsorozat 6. rész

Töltse le ezt a hírlevelet PDF-ben a számítógépére is! Ehhez kattintson jobb egérgombbal a következő ikonra, és mentés másként:

Elég sok olyan honlappal találkozom, ahol alig található normál szöveges tartalom. Helyette nagyon sok kép, és képeken elhelyezett szöveg van, valamint sok lényeges információ csak egy letölthető Word vagy PDF dokumentumban kap helyet. Az így készült weboldalak nem találhatók meg a sokak által keresett kulcsszavakra a Google találati listáján.

A probléma ezzel az, hogy a Google, jelenleg még nem képes arra, hogy egy képen elhelyezett szöveget kiolvasson és értelmezzen. Ennek az a következménye, hogy ha a honlapunkon lát egy képet, – amit legtöbbször még helytelenül is neveztek el, mint pl. „123.jpg” vagy „2.jpg”, vagy valami hasonló módon – a Google-nak sajnálatos módon fogalma sincs arról, hogy milyen témájú a honlapunk, vajon milyen tartalom van rajta. Ezért gyakran hátrányosabb helyzetbe kerül egy szöveges tartalommal nem rendelkező oldal.

Mikor ilyen – csak képi információval ellátott – honlappal találkozom, és éppen egy keresőoptimalizálási tanácsadásra kérnek fel, a következőt kell szem előtt tartanom: az emberek a Google-ben szavakra szoktak keresni, nem képekre.

Ez kicsit furcsán hangzik elsőre, mert képeket nem tudunk beírni a Google-ba, csak szavakat. Ez a probléma! Nem mondom azt, hogy a honlapunkon feltétlenül kell, hogy szerepeljen az a szöveg, amire előre szeretnénk kerülni a Google-ban, mert ez nem igaz. Ha viszont szerepel a szöveg az oldalunkon, akkor jóval egyszerűbb előre kerülni vele a keresőben, mint ha nem szerepel.

Feladat: nézze át tüzetesen a honlapját és nézze meg, hogy a szöveges tartalom van-e túlsúlyban rajta, vagy a képek. Ha egy képgaléria oldala van, akkor teljesen rendben van, ha képek vannak az oldalon túlnyomó többségben, de itt egy normál honlapra gondoltam. Az alábbi képen látható egy véletlenszerűen választott honlap.
Hogyan akadtam rá az oldalra?

A recept az ehhez hasonló kialakítású oldalak felkutatásához:

Írjunk be a Google-ba egy szót, vagy kifejezést, jelen esetben az „irodabútor” kifejezésre esett a választásom.
A találati listán NE az első 10-ben keressük őket, hanem inkább a 7-8. oldaltól kezdődően, hátrafelé.

A fenti honlapot az „irodabútor” kifejezésre találtam meg a 83. találatként. Ennek a honlapnak a kezdőoldalán semmi kulcsszó (mint irodabútor, stb.) sem látható a Google számára szövegként. Van egy háttérkép és a következő szöveg olvasható: „Üdvözöljük! Nézzen körül cégünk hirdetőtábláján!” Sajnos ez nagyon kevés a jó helyezések eléréséhez.

Jelen honlappal kapcsolatban van egy másik nagy hiányosság is, nevezetesen az, hogy ránézve fogalma sincs a látogatónak róla, hogy mivel is foglalkozik a cég, vajon mi a termékük. Számomra nem derült ki, hogy irodabútorral foglalkoznak, nekem inkább valamilyen bábfigurák, vagy bábszínház ugrott be elsőre.

Összegezve:
ha az Ön honlapján nincs elegendő szöveges tartalom, akkor írni kell rá. Valamint az oldal grafikájának tükröznie kell, hogy mivel is foglalkozik a cégünk, a honlapunk. Ha ránéz egy látogató, annak azonnal tudnia kell, hogy a cégnek mi a profilja. Ha ez nem derül ki első pillantásra, akkor lehetségesen félreérti a látogató, azt gondolhatja, hogy rossz helyen jár és nem igyekszik kideríteni a cég profilját, hanem távozik a honlapról.

A másik probléma, mikor a lényeges tartalom csak egy letölthető PDF vagy WORD dokumentumban van fenn a honlapunkon és így közvetlenül nem látható.

Ez egy kicsit kisebb probléma, mint a képeken elhelyezett szöveg, de ez is egy probléma. Ha maradunk az „irodabútor” keresőszónál, akkor nem látok az első 10 találat egyikében sem olyan oldalakat, amelyek PDF vagy WORD szöveges állományok. Az első 10 találatban olyan honlapok vannak, amelyeknek jól látható/olvasható a tartalma. Igaz, hogy a Google értelmezni tudja a PDF-ben és a WORD-ben írt szöveget és meg is tudja jeleníteni a keresőtalálatokban, de legtöbbször nem tulajdonít az ilyen dokumentumoknak olyan nagy fontosságot, hogy erős kulcsszavakra (pl. irodabútor) az első 10 találat egyikébe helyezze.

Nem probléma, ha az Ön oldalán vannak letölthető anyagok, a lényeg az, hogy a honlapja túlnyomó többségben ne csak letölthető anyagokból álljon, hanem normál szöveges információt is tartalmazzon, amit nem kell letölteni, hanem rögtön lehet olvasni magán az oldalon.

Üdvözlettel:
Domonkos Árpád


KapcsolatGoogle AdWords HirdetésGoogle AdWordsHonlapkészítésAdatvédelmi nyilatkozatOldaltérkép
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.