hits counter
 
 

A megfelelő látogatottságmérés fontossága II. rész

Netprofi hírlevélsorozat 5. rész

Töltse le ezt a hírlevelet PDF-ben a számítógépére is! Ehhez kattintson jobb egérgombbal a következő ikonra, és mentés másként:

Az előző hírlevél végén javasoltam a Statcounter és/vagy a Google Analytics ingyenesen elérhető látogatottságmérők beépítését a honlapodba. Ha még ez nem történt meg csak sürgetni tudom ezek egyikének, vagy mindkettőnek a párhuzamos használatát. Mivel ezek azok az ingyenes alkalmazások, amelyek elegendő használható adatot tudnak számunkra a további feladatok elvégzéséhez adni. Ha nincs beépítve legalább egy jó látogatottságmérő a honlapunkba, akkor csupán sötétben tapogatózunk. Nem ragaszkodom feltétlenül a Statcounter és/vagy a Google Analytics használatához, de ezeket nap, mint nap használom és tudom, hogy a célnak megfelelnek.

Folytassuk a következő jellemzők áttekintésével!
      • Legnépszerűbb oldalaink
      • Honnan távoznak legtöbben a honlapunkról
      • A honlapunkon eltöltött idő
      • Visszatérések gyakorisága
      • Célként megjelölt oldalak meglátogatása
Legnépszerűbb oldalaink: ez a statisztika arra mutat rá, hogy honlapunk mely részét látogatnak meg leggyakrabban az odaérkezők. A későbbiekben elemezhetjük, hogyan érkeznek ezekre az oldalakra az emberek: keresőkön keresztül, más honlapokról linkeken keresztül vagy a mi saját honlapunkról kerülnek ide a legtöbben.

Honnan távoznak legtöbben a honlapunkról: ez ugyancsak egy fontos adat lehet számunkra, mivel lehetségesen azon a konkrét oldalon, ahonnan a legtöbben elmennek, nem találják meg azt amiért odajöttek. Lehetséges, hogy javítanunk kell a szöveges vagy képi tartalmon, hogy a távozást csökkentsük.

A honlapunkon eltöltött idő: ez a statisztikai adat egy fontos mutatója annak, hogy a látogatók azt találják-e a honlapon, amit kerestek. Ha igen, akkor az eltöltött idő több perc lesz. Ha nem találják azt, amiért eredetileg megérkeztek, akkor ez az időtartam 1 perc alatt lesz és ez számunkra legtöbb esetben nem jó hír. Jó lehet, ha az odalátogatók nagy százaléka feliratkozott ezen rövid idő alatt a hírlevelünkre vagy vásárolt valamit, de legtöbb esetben nem ez a helyzet.

Visszatérések gyakorisága: ugyancsak arra mutat rá, hogy mennyire gyakran járnak vissza a látogatók. Ez természetesen erősen függhet az adott honlap témájától. Ha a Freemail.hu weboldalra gondolunk, akkor minden bizonnyal itt elég gyakori a visszatérő látogatások száma és gyakorisága. Hiszen legtöbben email-eket olvasni mennek az oldalra.

Célként megjelölt oldalak meglátogatása: ezt a statisztikai adatot a Google Analytics nyújtja számunkra. Megadhatunk minden egyes honlaphoz 4 úgynevezett célt. Ezek a célok bizonyos oldalakat jelentenek. Mondjuk, egy ilyen cél lehet a kapcsolat oldalunk vagy a megrendelés oldal, és amikor erre az adott látogató rákattint, akkor teljesült a cél. Ami ennél még nyilvánvalóbb cél lehet az, amikor hírlevélre iratunk fel látogatókat. A feliratkozás után jó esetben egy másik oldalon (köszönöm oldal) találják magukat, ami maga a cél.

Így jól láthatóvá válik, hogy a látogatók hány százaléka iratkozik fel a hirlevelünkre. Ha ez a százalék túl alacsony, akkor nyilvánvaló lépéseket kéne tennünk annak irányába, hogy növekedjen. Ez egy sok összetevős feladat, függ a feliratkozó nyomtatvány kinézetétől, elhelyezésétől és attól is, hogy mit ajánlunk fel a feliratkozásért cserébe.

A látogatottsági statisztikák rendszeres követése és elemzése egy fontos és szükséges lépés ahhoz, hogy lássuk a honlapunk egészségi állapotát. Ha ezek a látogatottsági adatok szépen növekednek, akkor minden bizonnyal megfelelő lépéseket teszünk abba az irányba, hogy a honlapunk több és több látogatót szolgáljon ki.

Nézzünk meg néhány áttekintő grafikont!

A Google Analytics 1 havi összesítését láthatjuk egy honlappal kapcsolatban:

Google Analytics látogatottsági grafikon

Az alábbi képen a Statcounter számláló 1 heti összesítését láthatjuk napi lebontásban

statcounter látogatottsági grafikon
A számlálók részletes bemutatását egy videóban mutatjuk be, ami jobban tudja szemléltetni az adatokat.

Üdvözlettel:
Domonkos Árpád


MIT TEGYEN ÖN?
  • Ha értékesnek találja a hírlevél tartalmát, küldje tovább ismerőseinek!
  • Ha még nem iratkozott fel a hírlevelünkre, hanem mástól kapta, iratkozzon fel Ön is a következő linken: www.netprofi.hu
   
HA A KÖVETKEZŐ KATEGÓRIÁK EGYIKÉBE ESIK:
  • Kereső- és/vagy felhasználóbarát honlapot szeretne?
  • Nincs még honlapja és nem tudja, hogy milyen rendszerben készíttesse el?
  • Van honlapja, de nem tudja könnyedén szerkeszteni? Napokat kell várnia a webmesterre?
  • Vagy egyszerűen csak szeretne előre kerülni a Google találati listáján, hogy magas látogatottságot élvezzen ingyen és hosszútávon?
  • Esetleg Ön webdesigner vagy webprogramozó és szeretné megkönnyíteni saját és ügyfelei életét vagy jobban kiszolgálni őket? Képes akar lenni pillanatok alatt létrehozni egy új weboldalt?

    AKKOR TÖLTSE KI AZ IGÉNYFELMÉRŐ LAPUNKAT ITT:   www.netprofi.hu/igenyfelmero

    Szeretne üzenni nekünk? Itt teheti meg:   www.netprofi.hu/kapcsolat

    Kíváncsi a refenciáinkra?   http://www.netprofi.hu/referenciak


Figyelje következő hírlevelünket!


    Üdvözlettel,

    a Netprofi csapata


UI: Javaslata, ötlete, tippje van? Esetleg ajánlana minket ismerősének? Itt tudathatja velünk:
    www.netprofi.hu/kapcsolat



KapcsolatGoogle AdWords HirdetésGoogle AdWordsHonlapkészítésAdatvédelmi nyilatkozatOldaltérkép
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.