hits counter
 
 

A Google Kulcsszóválasztó eszköz

Hogyan használjuk a mindennapokban ezt a nagyon hasznos ingyenes eszközt?
Netprofi hírlevélsorozat 3. rész

Töltse le ezt a hírlevelet PDF-ben a számítógépére is! Ehhez kattintson jobb egérgombbal a következő ikonra, és mentés másként:

A Google AdWords Kulcsszóválasztó eszköz tényleges célja nem az, hogy nekünk a honlapunk keresőoptimalizálásához nyújtson hatékony segítséget, hanem a Google-ben hirdetni szándékozó ügyféljelölteknek készült. Aki a Google-ban szeretne hirdetni, az az Google AdWords-nek nevezett hirdetési rendszeren keresztül tudja ezt megtenni. Erről a lehetőségről ebben a hírlevelemben, nem szándékozom részletesen szót ejteni, mert ez egy újabb 10 részből álló hírlevél sorozat témája lehetne.

Számunkra annak ellenére, hogy nem ez a célja nagy segítséget fog nyújtani a kulcsszóválasztó eszköz. Ide: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal kattintva fog a honlap feltűnni. Az első lépés, hogy ellenőrizzük a helyes beállítást, mely jelen esetben a magyar nyelv és Magyarország kell, hogy legyen.

Majd példaként beírjuk azt, hogy bonsai és rákattintunk az Ötletek kulcsszavakra gombra. Így jelen esetben egy elég hosszú kapunk listát kapunk. A bonsai nem magyar szó ezért lesznek a találatok közt angol szavak is.

Alapértelmezetten 4 fő oszlopot láthatunk a listában:
  • Kulcsszavak
  • Hirdetői verseny (hányan hirdetnek az adott szóra a Google-ban)
  • Keresési forgalom kb. (az épp aktuális hónapot megelőző adatokat mutatja)
  • Körülbelüli átlagos keresési forgalom
Ezekből az oszlopokból a számunkra lényegesek: kulcsszavak és a körülbelüli átlagos keresési forgalom. Ebből láthatjuk, hogy hányan keresnek havonta átlagosan az adott kulcsszóra, kulcskifejezésre. Az optimalizálás során ki kell ebből a listából válogatnunk a fő kulcsszón (jelen esetben a bonsai) kívül számunkra lényeges 1-2-3 szavas kifejezéseket.
Ehhez célszerű, ha az oszlopok közül a körülbelüli átlagos keresési forgalom oszlop szerint rendezzük a kulcsszavakat. Így a legkeresettebb kulcsszavak kerülnek a lista elejére.
Nézzünk néhányat:
  • Bonsai fa
  • Bonsai klub
  • Bonsai gondozása
  • Bonsai bolt
  • Bonsai kiállítás, stb.
Ezek azok a kulcsszavak, melyekre sokkal hamarabb előre fogunk tudni kerülni a honlapunkkal a Google keresőben, mint magára a bonsai szóra. Tehát nem is marad már túl sok hátra, mint megnézni a saját honlapunkat, hogy ezek a szavak és kifejezések egyáltalán szerepelnek-e rajta.

A leggyakoribb hiba, amit látni szoktam az, hogy egyáltalán nem is szerepelnek a honlapon azok a kulcsszavak, amelyekre előre szeretne kerülni a weboldal gazdája.

Hogyan helyezzük el megfelelően a kulcsszavakat az oldalon?

Ez egy nagyon fontos kérdés! Elsőként leírom, hogyan NE helyezzük el őket.
  • Ne grafikusan jelenítsük meg a szöveget, tehát ne egy kép legyen, hanem normál szöveg. A képeken lévő szöveges tartalmakat a keresők még nem tudják értelmezni. Nyilván ez nem lesz így örökké, de jelenleg ez a helyzet.
  • Ne próbáljuk meg egyetlen egy oldalba belesűríteni az összes lehetséges kulcsszavunkat. Tapasztalataim alapján a honlapunk egy-egy oldalát hatékonyan 1-3 kulcsszóra vagy kulcskifejezésre lehet hatékonyan optimalizálni.
  • SOHA ne tegyünk rejtetten (a látogató számára nem láthatóan) szöveget az oldalunkra. Ez azt jelenti, hogy egy fehér hátterű oldalon NE legyen egy kulcsszólista fehér betűkel. Ez jó ötletnek tűnhet elsőre, hogy a látogató úgy sem látja, de a Google látja. Épp ez a probléma, hogy a Google látja és azt is látja, hogy a látogató nem láthatja, mert a háttér színe azonos a betű színével. Olyan ez mintha egy fehér lapra fehér ceruzával írunk, nem lehet elolvasni. A Google az ilyen trükközést előbb-utóbb kiszúrja, és büntetni fogja érte az oldalt (hátrébb teszi a találatok közt).

A megfelelő kulcsszó elhelyezés lépései:
  • A kulcsszavak MINDIG legyenek a keresők számára látható formában a honlapon. Ha grafikusan megjelenítettük őket egy-egy képen, akkor emellett szövegesen is jelenítsük meg őket.
  • Hozzunk létre külön oldalakat a különböző kulcsszavak eredményes optimalizálásához.
  • A honlapunk szövegét a látogatók számára írjuk, ne a keresők számára és legyenek benne az adott kulcsszavak a szövegben.
Alkalmanként azt tapasztalom, hogy egy-egy honlaptulajdonos valahogy úgy írja meg a szövegét, hogy nem fordul benne elő az adott kulcsszó. Igazából ez egy rejtély számomra miért tesznek így. Gondoljuk át logikusan, ha piros pöttyös labdákat árulunk, akkor a szövegben természetesen megemlítjük azt, hogy piros pöttyös labda. Mégis sokan nem így tesznek, hanem körülírják (azok a gömb alakú játékok, a gyermekünk kedvence, vagy akárhogy is). Ez nem jó, írjuk le konkrétan azt a dolgot! A Google nem gondolatolvasó, ha nem írjuk le az adott szavakat, amelyekre optimalizálni szeretnénk a honlapunkat, a Google nem fogja ezt kitalálni, és nem fogja értelmezni a gondolatainkat, mindössze figyelmen kívül fogja az oldalunkat hagyni.

Összefoglalás:
  1. Használjuk a Google Kulcsszóválasztó eszközt, hogy megtaláljuk azokat a kulcsszavakat, melyekre számottevő havi keresés van és kapcsolódnak a termékünkhöz, szolgáltatásunkhoz.
  2. Ellenőrizzük le a honlapunkat, hogy szerepelnek-e egyáltalán benne ezek a szavak, nem csak képek felirataiként, hanem szöveges tartalomként.
  3. Készítsünk új oldalakat új szöveges tartalommal azokhoz a kulcsszavakhoz, melyek nem szerepelnek a honlapunkon.
  4. Lépjünk túl a halogatáson és tegyük meg mihamarabb mi magunk a fenti lépéseket, vagy adjuk ki egy hozzáértő személynek, aki leveszi a terhet a vállunkról és elvégzi a feladatot.
Ha mindezekkel megvagyunk, akkor már lényeges előrelépést tettünk annak érdekében, hogy a honlapunk látogatottsága növekedjen a jövőben.
  • Szeretne előrekerülni bizonyos keresőszavakra?
  • Szeretné végre könnyedén szerkeszteni saját honlapját?
  • Szeretne egy keresőbarát honlapot?
AKKOR HÍVJON MINKET VAGY ÍRJON NEKÜNK!
Kapcsolat

Üdvözlettel:
Domonkos Árpád



KapcsolatGoogle AdWords HirdetésGoogle AdWordsHonlapkészítésAdatvédelmi nyilatkozatOldaltérkép
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.