hits counter
 
 

Pontosan mi is az a
kulcsszó*-kutatás?

Hány kulcsszóra kéne optimalizáni a honlapomat?
Netprofi hírlevélsorozat 2. rész

Töltse le ezt a hírlevelet PDF-ben a számítógépére is! Ehhez kattintson jobb egérgombbal a következő ikonra, és mentés másként:

Létfontosságú a megfelelő kulcsszavak megtalálása és az azokra való helyes optimalizálás.

A kulcsszavak, vagy kulcskifejezések, azok a szavak és kifejezések, melyeket az emberek beírnak a keresőkbe. Ezt láthatjuk az alábbi képen is, példaként a Google.hu keresőbe beírjuk a "bonsai" kulcsszót.

Ami ezek után látható lesz, az a keresési találati lista. Ez a lista általában a következőket tartalmazza:
  • A kulcskifejezést,
  • szponzorált vagy fizetett linkeket,
  • természetes találatokat.
Továbbá azt is megmutatja, hogy hány találat van az adott kulcskifejezésre vagy kulcsszóra. Jelen esetben: A "bonsai" kifejezés 1-10. találata az összes, kb. 11 800 000 találatból.

Az előző sor azt jelenti, hogy 11 800 000 oldalon látja a Google a bonsai szót és jelen pillanatban ebből az 1-10. Terjedő találatokat mutatja nekünk meg. A képen látható első két találat a www.bonsaihungary.hu domain az Én munkámnak köszönhetően került mintegy 1,5 év munka után a Google találati lista élére.

A fenti képen látható, hogy két fajta megjelenés lehetséges az egyik a fizetett hivatkozások, melyeket a Google AdWords hirdetési rendszeren keresztül jeleníthetünk meg, és ezekért a hirdetésekért legtöbb esetben kattintásos alapon fizetnek a hirdetők.

Keresőoptimalizálás szempontjából számunkra sokkal fontosabb szerepet töltenek be a természetes találatok. Hogy ezek közt tudjunk szerepelni, ezért nem kell fizetnünk a Google-nak kattintásonként. Viszont hogy a bonsai szóra az első 10 természetes találat egyikében legyünk a Google.hu keresőben sok mindent kell megtennünk. Erről szól a keresőoptimalizálás, vagyis előre kerülni a kereső első 10 találatába.

Az alapok áttekintése után térjünk rá a konkrétumokra.
A kulcsszókutatás azért fontos számunkra, mert ha megfelelő kulcsszavakat találunk, és azokra optimalizáljuk a honlapunkat, akkor jelentős mennyiségű látogató érkezhet nap mint nap a honlapunkra ingyen és hosszútávon.

Melyek a megfelelő kulcsszavak?

Ehhez fel kell tennünk magunknak a kérdést, hogy hosszú távon gondolkozunk vagy rövidtávon. Ha hosszú távon, akkor gondolkodhatunk olyan kulcsszavakban is, mint a bonsai, amire 1,5 év munka árán lehetett csak előrekerülni. Ha nem ennyire hosszú távon gondolkozunk, vagy szeretnénk már hamarabb is eredményeket látni, akkor gondolkozzunk ennél, úgymond kevésbé erős kulcsszón, kulcsszavakon vagy kulcskifejezéseken.

Mitől erős vagy kevésbé erős egy kulcsszó?

Ezt a kérdést viszonylag könnyű megválaszolni, mennyi azoknak a honlapoknak a száma, ahol ez a kulcsszó előfordul. A bonsai esetében ez eléggé jelentős 11 800 000, az ingatlan szó esetében ez a szám még durvább mintegy 47 000 000. Ezt a Google kereső ki is írja nekünk minden egyes keresés alkalmával. Gondoljunk bele egy olyan lista elejére kerülni sokkal nehezebb feladat, ahol majdnem 12 millió konkurens van, mint ahol csak néhány 100 ezer.

Mit tehetünk, ha egy nagyon erős vagy viszonylag erős piacon szeretnénk előre kerülni a Google találati listájában, és nem akarunk évekig dolgozni rajta?

Ilyen esetben jobb, ha nem a fő kulcsszóra akarunk (legalábbis első körben) előre kerülni. Jobb, ha egy kicsit beleássuk magunkat a saját területünkbe és találunk 2-3 szóból álló kereső kifejezéseket, melyek pontosabban leírják a termékünket, szolgáltatásunkat.

Nézzünk meg egy példát, ha van egy ingatlanirodánk Szegeden és kifejezetten Szegeden és a környékén akarunk ingatlanközvetítéssel foglalkozni, akkor nekünk nem szükséges az Ingatlan szóra előre kerülni a Google-ba, mivel az meglehetősen nagy feladat első lépésként. Fókuszáljunk a területünkre és kerüljünk előre olyan kulcsszavakra és kifejezésekre, mint:
  • ingatlan Szeged
  • ingatlaniroda Szeged
  • lakás Szeged
  • telek Szeged, stb.
Ha a környező településeken is dolgozunk, akkor célszerű, ha azoknak a neveivel és a telek, lakás, ingatlan, stb. kombinációkkal is előre tudunk kerülni a Google keresőben. Mivel ez csak egy példa volt dolgozza ki Ön is a saját területén azokat a kapcsolódó kulcsszavakat, melyekre keresnek az emberek.

Honnan tudhatom meg, hogy milyen kulcsszavakra keresnek az emberek?

Ha elgondolkozunk a termékünkön, szolgáltatásunkon, akkor mi magunk is előállhatunk működőképes kulcsszó variációkkal. Ahogy a fenti ingatlanos példában Én is megtettem, viszont ettől még nem tudjuk, hogy ezekre, szavakra hozzávetőlegesen hányan is keresnek havonta a Google-ban. Hogy ezt is megtudjuk, ahhoz jobb, ha a segítségül hívjuk a Google keresőt és annak is egy ingyenes alkalmazását.

  • Szeretne előrekerülni bizonyos keresőszavakra?
  • Szeretné végre könnyedén szerkeszteni saját honlapját?
  • Szeretne egy keresőbarát honlapot?
AKKOR HÍVJON MINKET VAGY ÍRJON NEKÜNK!
Kapcsolat
 
A következő hírlevélben erről fogok bővebben szót ejteni, mert ez a kis ingyenes eszköz elég sok mindent el tud árulni számunkra.


Üdvözlettel:
Domonkos Árpád



KapcsolatGoogle AdWords HirdetésGoogle AdWordsHonlapkészítésAdatvédelmi nyilatkozatOldaltérkép
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.