hits counter
 
 

Téves elképzelések a keresőoptimalizálás terén!

Hány kereső van valójában?
Netprofi hírlevélsorozat 1. rész

Töltse le ezt a hírlevelet PDF-ben a számítógépére is! Ehhez kattintson jobb egérgombbal a következő ikonra, és mentés másként:

Gyakran hallani a következőt: "Regisztrálták az oldalamat több száz - netán több ezer – keresőbe, ezáltal a honlapom hamarosan előre fog kerülni." Akár ingyen vagy pénzért tették meg, ez nem igaz!

A probléma, hogy valójában nem is létezik több száz, vagy több ezer kereső! Mindössze kb. 10 azoknak a száma, amelyeket keresőnek lehet nevezni, és tényleg van is értelme számunkra benne lenni.

Melyek a tényleges nemzetközileg használt keresők:
  • Google
  • Yahoo
  • MSN vagy Live
  • AOL
  • Ask
Valójában Magyarországon ezek közül EGY keresőt használnak, ez a Google, a többin való keresés elenyésző számú.
Nézzük meg ezt számszerűen, egy magyar nyelvű, utazással kapcsolatos saját honlapunk esetében a Google Analytics (a Google ingyenes forgalom-elemzője) látogatottsági adatai alapján.
keresők

A fenti ábrán látható számok elég erős eltolódást mutatnak a Google irányába. Ezért számunkra az elsődleges célpont a honlapunkat felhozni a Google-ban a szolgáltatásunk vagy termékünk szempontjából lényeges kulcsszavakra.

A Google-ba nem igazán lehet bejutni CSAK regisztrálás által. Igaz, van a Google-nak egy oldala, ahol ajánlani lehet a honlapunkat: http://www.google.hu/addurl
Viszont ezt írja erről a Google:
"Nem adunk minden elküldött URL-t az indexünkhöz, és nem tudjuk sem előre jelezni, sem garantálni, hogy mikor kerül sor az Ön URL-jére, illetve hogy egyáltalán sor kerül-e rá."

Mi természetesen kipróbáltuk, és a fenti állítás teljesen megállja a helyét. Kérdés az, hogy akkor hogyan juthat be egy új oldal a Google adatbázisába (szaknyelven az indexébe)?

Erre a kérdésre is megtaláljuk a választ a Google oldalain:
"A Google és a legtöbb keresőmotor a linkek alapján állapítja meg a webhelyek megítélését. A webhelyeknek a Google keresési eredmények rangsorában elfoglalt pozíciója részben a webhelyekre hivatkozó többi webhely elemzésén alapul. A linkeken alapuló elemzéssel kiválóan lehet mérni a webhely értékét, és a módszer bevezetése nagyban növelte az internetes keresés minőségét. A linkek mennyisége, és ami még fontosabb, a minősége is befolyásolja az értékelést."
http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=66736

Összegezve: a linkek, melyek más honlapokról az Ön oldalára mutatnak a lényeges összetevők. Természetesen, ahogy a Google is említi, ezeknek a mennyisége és minősége az, ami még nagyon fontos.
  • Szeretne előrekerülni bizonyos keresőszavakra?
  • Szeretné végre könnyedén szerkeszteni saját honlapját?
  • Szeretne egy keresőbarát honlapot?
AKKOR HÍVJON MINKET VAGY ÍRJON NEKÜNK!
A következő hírlevelünkben a kulcsszavakkal és a kulcsszó kutatással fogunk foglalkozni!

Üdvözlettel:
Domonkos Árpád



KapcsolatGoogle AdWords HirdetésGoogle AdWordsHonlapkészítésAdatvédelmi nyilatkozatOldaltérkép
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.