hits counter
 
 

Google AdWords Hirdetés Kezdőknek - Okosan és Olcsóbban!

A Google AdWords hirdetés első pillanatra egyszerűnek tűnhet, felállítjuk a kezdő kampányunkat, hagyunk szépen mindent a beállítások alatt úgy, ahogy a Google javasolja, majd megadunk néhány vagy akár néhány tucat, olykor több 100 kulcsszót és várjuk az eredményeket.

Pár nap után azt vesszük észre, hogy a hirdetéseink nem jelennek meg és a Google a kulcsszavainknál azt mutatja, hogy "A minőségi mutató miatt ritkán jelenik meg". Valamint elkezdi emelni az árakat az egekbe, hogy megjelenjen a hirdetésünk.
Ez a fenti két eset igen gyakran megtörténik egy kezdő hirdető esetén! Mégis mit lehet ilyenkor
tenni?
alacsony minőségi mutató

Amikor nem jelennik meg az Adwords hirdetésünk az alacsony minőségi mutató miatt!

Hogyan tudjuk egyszerűen megállapítani mi magunk, hogy rendben van-e az, amit beállítottunk a Google Adwords kampányunkban mindössze 1 perc alatt?

Ehhez elsőként be kell kapcsolnunk egy oszlopot, ami alapesetben nem látható, ennek ellenére talán ez a legfontosabb, hogy lássuk. Ez pedig nem más, mint a minőségi mutató (angolul quality score). Ez az Adwords megítélése arról, hogy a mi adott kulcsszavunk mennyire felel meg az ő elvárásainak, vagy mennyire nem. Ennek az értéke 1 és 10 között lehet, ahol az 1 a lehető legrosszabb és a 10 a lehető legjobb. Hal Varian, Google munkatárs szerint van 3 fő tényező, ami az Adwordsben hatással van a kulcsszavunk minőségi mutatójára. Ezek az alábbiak:

CTR – az átkattintási arány, magyarul annak az aránya, ahányszor megjelent a hirdetésünk és ahányan átkattintottak arra. A magasabb CTR előnyösebb a jó minőségi mutató eléréséhez! 1%-os CTR a keresőben alacsonynak mondható! Az alábbi képen látható kulcssszavak esetén a CTR 8,33 és 60% közt van, ami kiemelkedően magas!
Relevance – magyarul talán úgy fogalmazhatjuk meg, hogy odaillőség. Mennyire illik össze a hirdetés az adott kulcsszóval - amelynél megjelent a hirdetésünk. A Google törekszik arra, hogy csak a látogatók számára hasznos hirdetéseket jelenítsen meg a keresőjében az adott kulcsszavakra. Ha a mi hirdetésünk és kulcsszavunk nem felel meg ennek az elvárásnak, várható, hogy alacsony minőségi mutató lesz az eredmény.
Landing Page Quality – magyarul az érkezési oldal minősége. Ez az az oldal, ahová a hirdetésre kattintó látogató érkezik a saját honlapunkon. Ez lehet a weboldalunk főoldala vagy egy bizonyos aloldala, ami vagy látható a menüpontok közt vagy rejtett és nem látható. A lényege, hogy vajon hasznosnak ítéli-e meg a Google Adwords az adott oldalt annak fényében, hogy az általunk megadott kulcsszóra és hirdetésre kattintva érkezett a látogató. Ha igen, akkor javítja a minőségi mutatónkat, ha nem akkor rontja azt!

A fenti 3 fontos ponton kívül még számos egyéb dolog is befolyásolja a kulcsszavaink minőségi mutatóját, ezek egy része a Google üzleti titkai. Viszont a fenti 3, számunkra épp elegendő ahhoz, hogy az alábbi képen látható eredményeket tudjuk elérni.
.magas minőségi mutató

Miért probléma az, ha a kulcsszavaink alacsony minőségi mutatóval rendelkeznek a Google Adwords felületen?

Az Adwords a magas (7-től 10-ig) minőségi mutatóval rendelkező kulcsszavakat és ezekhez kapcsolódó hirdetéseket jutalmazza és az alacsonyakat (1-től 6-ig) bünteti. A büntetés annyit jelent, hogy többet kell fizetnünk azért, hogy az adott alacsonyabb minőségi mutatóval rendelkező kulcsszóra megjelenjen a hirdetésünk, és ez ugyan úgy igaz fordítva is. Ha magas (7 feletti) az adott kulcsszavunk minőségi mutatója, akkor jutalomban részesülünk a Google Adwords által, és olcsóbban kapjuk a kattintásokat és a látogatókat, valamint jobb pozícióban is lehet a hirdetésünk, mint az alacsonyabb minőségi mutatóval rendelkező konkurens hirdető esetén.

Miért jó ez az árképzési rendszer a Google Adwords hirdetések terén?

A fenti rendszerrel a Google 3 résztvevőt szeretne boldogabbá tenni.
  1. Egyrészt a felhasználót, aki a hirdetésre kattint és a megfelelő, odaillő dolgot találja a kattintás után, amit tényleg keresett.
  2. Másrészt a hirdetőt is boldogabbá akarja tenni, ha a beállításokat jól végezte el, akkor megjutalmazza a az alacsonyabb kattintásonkénti összeggel.
  3. Harmadrészt a Google saját magát is boldogabbá teszi, mert ha elégedettek a felhasználók és a hirdetők, akkor egyre többen használják a rendszert és a Google is egyre többet keres az elégedett partnereken keresztül.


Amennyiben a fentiek alapján úgy látja, hogy a Google Adwords kampánya nem teljesít megfelelően, kulcsszavainak többsége 7 alatti (túl drága vagy meg sem jelennek a hirdetései), akkor kerüljön velünk kapcsolatba egyéni Adwords tanácsadáshoz.!


Ha az Ön Adwords fiókja 14 napnál nem régebben lett megnyitva és még nem írt jóvá kedvezményes kupont benne, akkor a tanácsadás részeként ajándékba adunk Önnek egy 15.000 Ft értékű jóváírást is, melyből a hirdetések költségeit tudja kiegyenlíteni, mintha Ön fizette volna ezt be.

AJÁNDÉK ADWORDS KUPON

Adwords kupon 15.000 Ft értékben
  1. A tanácsadás első lépéseként egy hozzáférést kérünk a fiókjához, hogy át tudjuk tekinteni, milyen nagyságrendű munkáról lenne szó, hogy optimalizáljuk a fiókot.
  2. Ezt követően jelezzük ennek költségét, amennyiben ez az Ön számára is megfelelő, kezdhetjük a munkát. A 15.000 Ft-os kedvezményre jogosító kupont a szolgáltatásunkkal élő ügyfeleinknek tudjuk biztosítani!
MLM oldalakkal kapcsolatban NEM tudok segíteni a hirdetések optimalizálásában!

Töltse ki az alábbi nyomtatványt!

Név:
Mobiltelefon:
Vezetékes Telefon:
Email:
Skype neve:
Cégnév:
Weboldala:
Havi AdWords költségkerete:
AdWords Ügyfélazonosító:
(10 jegyű szám, kattintson a linkre!)
Mióta használja az Adwords hirdetést?
Kitől / honnan hallott rólunk?
Üzenet:



KapcsolatIgényfelmérőGoogle AdWords HirdetésGoogle AdWordsHonlapkészítésOldaltérkép
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.